Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παράνομο χαράτσι Εν.Φ.Ι.Α με καπέλο 67%

Εκατομμύρια φορολογούμενοι χρεώθηκαν και το 2014 και το 2015 με Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) σημαντικά υψηλότερο από αυτόν που πραγματικά όφειλαν, εξαιτίας μιας απίστευτης μεθόδευσης του υπουργείου Οικονομικών και της "τρόικας" των δανειστών με τις αντικειμενικές αξίες και τους "συντελεστές παλαιότητας". Ο επιπλέον φόρος που πλήρωσαν άδικα πάρα πολλοί ιδιοκτήτες υπολογίζεται ότι υπερβαίνει τα 800 εκατ. ευρώ τόσο για το 2014 όσο και για το 2015! Δηλαδή, 1,6 δισ. ευρώ συνολικά για τη διετία 2014-2015. Όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία που παρουσιάζουν σήμερα τα dikaiologitika.gr, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες κτισμάτων κατέβαλαν τον ΕΝΦΙΑ με «καπέλο» από 33% έως και 67%, επειδή το υπουργείο Οικονομικών επέβαλε τον φόρο αυτό με βάση τις αντικειμενικές αξίες που ισχύουν για τα νεόκτιστα διαμερίσματα και χωρίς να συνυπολογίσει την παλαιότητα των κτισμάτων!   Το κριτήριο της παλαιότητας Συγκεκριμένα, το σύστημα υπολογισμού του κύριου ΕΝΦΙΑ, το οποίο προβλέπει ο ν. 4223/2014, καταρτίστηκε κατά τέτοιο τρόπο ώστε να υπερφορολογεί αδίκως εκατομμύρια ιδιοκτήτες παλαιών κατοικιών. Από τα στοιχεία που αποκαλύπτουμε και τα αναλυτικά παραδείγματα που παρουσιάζουμε, προκύπτει ότι: Α. Ο υπολογισμός του κύριου ΕΝΦΙΑ για όλες τις κατοικίες παλαιότητας άνω του 1 έτους έγινε με βάση τις αντικειμενικές αξίες που ισχύουν από το 2007 για τα νεόδμητα κτίρια, δηλαδή, με βάση τιμές οι οποίες βρίσκονται σε επίπεδα σημαντικά υψηλότερα των πραγματικών αξιών των παλαιών κτισμάτων. Ως βάση υπολογισμού του κύριου ΕΝΦΙΑ χρησιμοποιήθηκαν, δηλαδή, οι τιμές ζώνης ανά τετραγωνικό μέτρο, οι οποίες ισχύουν για τον υπολογισμό των φορολογητέων αξιών των νεοανεγερθέντων κτισμάτων! Β. Από κει και πέρα, η παλαιότητα των κατοικιών που κατέχουν οι φορολογούμενοι δεν ελήφθη υπόψη και η τελική επιβάρυνση των φορολογουμένων δεν μειώθηκε, ενώ σε πολλές περιπτώσεις αυξήθηκε κιόλας! Αυτό συνέβη επειδή το σύστημα υπολογισμού του κύριου ΕΝΦΙΑ συμπεριέλαβε «συντελεστές παλαιότητας», οι οποίοι δεν μειώνουν το φόρο ανάλογα με τα έτη που έχουν παρέλθει από την ημερομηνία έκδοσης της οικοδομικής άδειας, αλλά τον… αυξάνουν(!) όσο λιγότερα είναι τα έτη αυτά, δηλαδή όσο νεότερο είναι το κάθε κτίσμα! Είναι δηλαδή συντελεστές οι οποίοι κρατούν τον φόρο σταθερό για τα πολύ παλαιά κτίσματα, «ηλικίας» άνω των 25 ετών, και τον αυξάνουν περαιτέρω για όσα ακίνητα έχουν παλαιότητα από 25 έτη έως και… 1 έτος! Το αποτέλεσμα αυτών των μεθοδεύσεων του υπουργείου Οικονομικών ήταν να υπερφορολογηθούν άδικα οι περισσότεροι ιδιοκτήτες κατοικιών. Η υπερφορολόγηση οφείλεται όχι μόνο στο γεγονός ότι ο ΕΝΦΙΑ υπολογίστηκε με τις «τιμές ζώνης» που καθορίστηκαν πριν από 7 χρόνια για τα νεόδμητα κτίρια, αλλά και στο ότι ο εξωπραγματικός φόρος που προέκυψε με βάση  τις τιμές αυτές δεν μειώθηκε με κριτήριο την παλαιότητα των ακινήτων.   Απίστευτες μεθοδεύσεις Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τις απίστευτες μεθοδεύσεις του υπουργείου Οικονομικών με τις οποίες κατάφερε να υπερχρεώσει με «καπέλο» ΕΝΦΙΑ από 33% έως 67% εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων: 1) Για τον υπολογισμό του κύριου ΕΝΦΙΑ, το υπουργείο Οικονομικών καθιέρωσε μία κλίμακα συντελεστών Βασικού Φόρου. Οι συντελεστές αυτοί αυξάνουν όσο υψηλότερα είναι τα επίπεδα των τιμών ζώνης ανά τ.μ. που ισχύουν στις περιοχές στις οποίες βρίσκονται τα κτίσματα. Οι συντελεστές του Βασικού Φόρου ξεκινούν από τα 2 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο για κτίσματα που βρίσκονται σε περιοχές με τιμές ζώνης μέχρι 500 ευρώ ανά τ.μ. και φθάνουν μέχρι τα 13 ευρώ ανά τ.μ. για τα κτίσματα που βρίσκονται σε περιοχές με τιμές ζώνης άνω των 5.000 ευρώ. Οι «τιμές ζώνης ανά τ.μ.» που ελήφθησαν υπόψη για την κλιμάκωση των συντελεστών του Βασικού Φόρου ήταν οι αντικειμενικές τιμές ανά τ.μ. οι οποίες ισχύουν ανά περιοχή για νεόδμητα διαμερίσματα 1ου ορόφου με πρόσοψη σε ένα δρόμο. Δηλαδή η βάση υπολογισμού του κύριου ΕΝ.Φ.Ι.Α. ήταν οι αντικειμενικές αξίες νεόκτιστων διαμερισμάτων 1ου ορόφου με μία μόνο πρόσοψη σε δρόμο! 2) Από κει και πέρα, ο φόρος που προέκυψε για κάθε κτίσμα, όσο παλιό κι αν ήταν, δεν μειώθηκε λόγω παλαιότητας, καθώς δεν εφαρμόστηκαν οι μειωτικοί συντελεστές παλαιότητας 0,6 έως 0,9 που ισχύουν κανονικά για τα ακίνητα «ηλικίας» ενός έτους και άνω (βλ. σχετικό πίνακα) κατά τον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ (που επιβάλλεται σε όσους κατέχουν αστική ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 300.000 ευρώ) και των φόρων στις μεταβιβάσεις, τις κληρονομιές, τις δωρεές και τις γονικές παροχές ακινήτων. Αντιθέτως, για τον υπολογισμό του κύριου ΕΝΦΙΑ χρησιμοποιήθηκαν κάποιοι άλλοι… εξωπραγματικοί «συντελεστές παλαιότητας» που αντί να μειώνουν αυξάνουν το φόρο όσο πιο νέο είναι ένα κτίσμα! Οι «συντελεστές παλαιότητας» που χρησιμοποιήθηκαν για τον υπολογισμό του κύριου ΕΝ.Φ.Ι.Α. ήταν αυξητικοί, όχι μειωτικοί όπως θα ήταν το δίκαιο: ξεκινούν από το 1 για κτίσματα που έχουν ανεγερθεί από το 1930 μέχρι και πριν από 26 χρόνια και φθάνουν μέχρι το 1,25 για κτίσματα που έχουν κατασκευαστεί την τελευταία τετραετία! Έτσι, ενώ ο Βασικός Φόρος υπολογίστηκε με βάση τις αντικειμενικές αξίες ολοκαίνουργιων κτισμάτων, δεν μειώθηκε καθόλου για όσα από τα κτίσματα αυτά έχουν παλαιότητα άνω των 25 ετών, ενώ για όσα έχουν παλαιότητα από 25 έτη έως και 1 έτος ο Βασικός Φόρος (αν και αντιπροσωπεύει – επαναλαμβάνουμε - αντικειμενικές τιμές καινούργιων κτισμάτων) προσαυξήθηκε περαιτέρω κατά 5% έως και 25%, καθώς οι … «συντελεστές παλαιότητας» που χρησιμοποιήθηκαν κλιμακώνονται από 1,05 έως 1,25! Ο υπολογισμός, λοιπόν, του κύριου ΕΝΦΙΑ. έγινε με βάση τις αντικειμενικές αξίες νεόδμητων διαμερισμάτων οι οποίες καθορίστηκαν πριν από 7 χρόνια, όταν οι συνθήκες στην αγορά ακινήτων ήταν εντελώς διαφορετικές και οι πραγματικές τιμές των κτισμάτων ήταν σε όλες τις περιοχές της χώρας υψηλότερες από τις αντικειμενικές. Σαν να μην  έφθανε όμως αυτό, το σύστημα υπολογισμού του κύριου ΕΝΦΙΑ προσαύξησε παράνομα το φόρο, καθώς δεν συμπεριέλαβε τους κανονικούς συντελεστές παλαιότητας που ισχύουν για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ, και των φόρων μεταβίβασης, κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών! Αποτέλεσμα αυτών των μεθοδεύσεων ήταν εκατομμύρια φορολογούμενοι να πληρώσουν το «χαράτσι» του ΕΝΦΙΑ με παράνομο «καπέλο» από 33% έως και 67%, όπως προκύπτει από τα αναλυτικά παραδείγματα που παραθέτουμε. Με τις μεθοδεύσεις αυτές, πάντως, που είναι σαφώς παράνομες, το υπουργείο Οικονομικών και η "τρόικα" των δανειστών κατάφεραν να υφαρπάξουν 2,6 δισ. ευρώ από εκατομμύρια ανυποψίαστους ιδιοκτήτες τόσο το 2014 όσο και το 2015, ενώ σύμφωνα με υπολογισμούς θα έπρεπε κανονικά να είχαν εισπράξει κάτω από 1,8 δισ. ευρώ σε κάθε ένα από τα έτη αυτά, δηλαδή τουλάχιστον 800 εκατ. ευρώ λιγότερα σε κάθε έτος. 

www.dikaiologitika.gr




ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΛΟΣ Ο ΛΑΟΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ....Η ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΑΥΤΟ Ή ΧΡΕΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΑΚΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΠΟΥ Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΕΧΕΙ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟ 30%??? ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΔΩ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΦΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΘΗΝΑΙ???

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τίτλοι τέλους για τα βιβλιάρια αποταμίευσης των τραπεζών

Στόχος των τραπεζών μέχρι και το 2018 να εξοικονομήσουν κόστος και χρήμα δηλαδή να δίνεται η δυνατότητα να ενημερώνονται οι πολίτες μέσω διατραπεζικών συναλλαγών και μέσω ΑΤΜ και μέσω e-banking. Στους επόμενους μήνες αυτή η διάταξη των τραπεζών μπαίνει σε ισχύ.... Οπότε διαβάστε το παρακάτω link:  https://ergasianews.gr/2017/04/03/titli-telous-gia-ta-vivliaria-katatheseon/ Τα υπόλοιπα στην πορεία...

"Τσουνάμι Φόρων " από την 1η Ιουνίου και 1η Ιουλίου 2016 αντίστοιχα.....από την Κυβέρνηση!

Δείτε παρακάτω: Από την 1η Ιουνίου, αυξάνονται οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης στη βενζίνη, στο πετρέλαιο κίνησης, στο υγραέριο, στην κηροζίνη, στο φυσικό αέριο ακόμη και στο πετρέλαιο θέρμανσης. Από την 1η Ιουνίου αυξάνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στη μπύρα ενώ καταργείται το ειδικό καθεστώς (έκπτωση 50%) στις εταιρείες οινοπνευματωδών που εδρεύουν στα Δωδεκάνησα. Καθιερώνεται για πρώτη φορά ειδικός φόρος κατανάλωσης στον καφέ, που θα ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2017. Από την 1η Ιουνίου αυξάνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα τσιγάρα και στον καπνό. Από την 1η Ιανουαρίου 2017, επιβάλλεται φόρος ανά διανυκτέρευση στα ξενοδοχεία δύο αστέρων και πάνω αλλά και στα δωμάτια με δύο κλειδιά (πιθανότατα 1 ευρώ ανά αστέρι ανά διανυκτέρευση) Η αύξηση του φόρου στον ΟΠΑΠ από το 30% στο 35% έχει ήδη νομοθετηθεί. Από την 1η Ιουλίου επιβάλλεται φόρος 5% στις ευρυζωνικές συνδέσεις και 10% στη συνδρομητική τηλεόραση. Από την 1η Ιουλίου επιβάλλεται αυξημένος φόρος στα επενδυτικά ο

Νομοσχέδια περί Ασφαλιστικού

Προσφάτως το Ελεγκτικό Συνέδριο έβγαλε εντελώς αντισυνταγματικό με αποτέλεσμα να μπλοκάρεται το Ασφαλιστικό και όντας παράνομο να μην προχωράει! ....Τι έλεγα εγώ πρίν μήνες και το γράφω εδώ ξανά και ξανά εδώ στο blog μου??? Έλεγα ότι το 24 % Φ.Π.Α είναι αντισυνταγματικό?? είναι....... Το μνημόνιο 4 η επιβάρυνση και οι εισφορές στα αγαθά και προϊόντα πρώτης ανάγκης που πλήττονται από τον παρατρεχάμενο Φ.Π.Α δεν είναι αντισυνταγματικά?? είναι...... Οι δραμματικές μειώσεις στις συντάξεις.....που πλήττουν ηλικιωμένους να μην μπορούν να βγάλουν το μηνιάτικό τους...με την υποτιθέμενη μείωση του ΕΚΑΣ που δεν ήταν ΕΚΑΣ αλλά εντολή αλλονών και κόψιμο των συντάξεων δεν είναι αντισυνταγματικά?? είναι................ Ε λοιπόν αφού όλα αυτά είναι αντισυνταγματικά και το λέει και το Ελεγκτικό Συνέδριο.....απορώ ακόμη με τι σθένος και θράσσος επιβάλλουν με το έτσι θέλω νόμους και νομοσχέδια που δεν ευσταθούν στα όρια της λογικής???  Τότε επιτρέψτε μου να πώ ότι όποιος επιβάλλει αντισυνταγμα